PROGRAM KONFERENCJI PN.: „TURYSTYKA PRZYSZŁOŚCI” 23.03.2018
KONFERENCJA SALA KONFERENCYJNA nr 8
PANEL I
Budowanie marki turystycznej – wykład interaktywny – Kamila Cyran-Mnich, praktyk branży kreatywnej, certyfikowany coach i trener. Właścicielka Zendoo Studio
W branży turystycznej, wizerunek marki ma większy wpływ na decyzję o wyborze niż dobra oferta.
Produkty i usługi turystyczne prezentowane w materiałach promocyjnych często są do siebie podobne.
Obiecują spełnienie marzeń, a przy tym – zupełnie nieświadomie – budzą lęk przed nieznanym. Dlatego tak ważne w komunikacji zachęcającej do podróży jest budowanie zaufania i wyraźnych skojarzeń.
Kreowanie marek turystycznych w praktyce nie jest łatwe. Wymaga uchwycenia tożsamości miejsc
oraz całokształtu subiektywnych wyobrażeń, dzięki którym te istnieją. Jednak każde miejsce, czy tego chce czy nie, posiada jakiś wizerunek. Dzięki przemyślanym i konsekwentnym działaniom można go zmienić lub wzmocnić, a czasami wykorzystać w zaskakujący sposób, tak aby przynosiło mu korzyści.
Cele szkolenia:
- uświadomienie sobie przez uczestników istoty marki destynacji turystycznych, co pozwoli
im na zwiększenie efektywności prowadzonych działań marketingowych, - zaznajomienie się z metodyką kształtowania wizerunku miejsc,
- rozwinięcie umiejętności komunikacji marek turystycznych,
- poznanie sposobów kreowania wizerunku miast w Polsce i na świecie,
lepsze zrozumienie problemów związanych z budowaniem w marki w branży turystycznej
oraz wymiana doświadczeń przez uczestników.
Kamila C. Mnich – praktyk branży kreatywnej, certyfikowany coach i trener. Właścicielka Zendoo; studia komunikacji kreatywnej. Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.
Pracowała w dużych agencjach reklamowych, jako copywriter i dyrektor artystyczny. Tworzyła kampanie reklamowe, programy edukacyjne i gry miejskie. Współtworzyła i realizowała strategie komunikacji marketingowej dla polskich firm oraz międzynarodowych koncernów. Pracowała m.in. dla Vattenfall Distribution Poland Sp. z o.o, Vattenfall Sales Poland S.A., Tauron Polska Energia S.A, Krakowskiego Holdingu Komunalnego S.A., Park Wodnego Nemo – Wodny Świat, Beskidzkiego Domu Maklerskiego S.A. czy Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa S.A.
Ukończyła socjologię na Uniwersytecie Śląskim oraz studia trenerskie w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Posiada certyfikat Noble Manhattan Coaching oraz IIC&M International Institute of Coaching & Mentoring.
Korea Południowa – Jak oni to robią? – Aleksandra Nemś, Firma A.M.E.N. Group
Jaka jest tajemnica sukcesu Korei? „Korea to zaginione królestwo na krańcu Azji. Takie połączenie Polski lat 70. i Nowego Jorku. Miks Azji i kultury Zachodu w idealnej proporcji. Umiejętność zbalansowania nowoczesności i tradycji.” – Aleksandra Nemś.
Aleksandra Nemś – firma A.M.E.N. Group Ponad dziesięcioletnie doświadczenie na stanowiskach w działach operacyjnych w obiektach zarządzanych przez grupy Starwoods oraz Rezidor. Przez lata współpracująca z Koreańską Izbą Turystyczną tworząc produkty turystyczne skierowane do obcokrajowców. Bogate doświadczenie z zakresu audytu oraz procesu change management. Ukończone studia MBA (zakres – HoReCa) na Athlone Institute of Technology; temat pracy MBA: „ Evaluation of Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc’s. Service Culture Training Program in Terms of Its Influence on Employees Work Attitude, Leadership Perception and Their Devotion to Company.” A Case Study – Rentowność Inwestycji Szkoleniowych w grupie Sheraton Hotels . Od 2016 roku działa na rynku polskim świadcząc usługi w zakresie consultingu w przedmiocie HoReCa, szkoleniach oraz tworzeniu produktów turystycznych dla podmiotów prywatnych, organizacji państwowych oraz jednostek samorządowych.
Przemiany społeczno-kulturowe wyzwaniem dla branży turystycznej – dr Piotr Geise
Czy rzeczywiście bezproblemowy dostęp do Internetu jest korzystny dla turystyki?! Internet ułatwia życie, ale też powoduje zmniejszanie się liczby biur podróży.
Jak na to reaguje branża turystyczna? Jak dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się oczekiwań klientów? Z jakimi oczekiwaniami musie się zmierzyć turystyka aby nie przegrać z nowymi technologiami?
Targi i biura podróży nie mają przyszłości?!
Na te pytania znajdą Państwo odpowiedź podczas prezentacji dr Piotra Geise
Piotr Geise – socjolog, dziennikarz, w latach 1993-2006 współpracował w Berlinie z publicznymi radiostacjami RBB i Deutsche Welle. W latach 2003-2013, wykładowca na uczelniach w Bydgoszczy (Wyższa Szkoła Gospodarki), Wrocławiu (Wyższa Szkoła Handlowa) i Poznaniu (Akademia Wychowania Fizycznego). Obecnie konsultant, doradca, trener. Specjalizuje się w problematyce różnic międzykulturowych, zarządzaniem tekstem i materiałem wizualnym w publikacjach reklamowych i promocyjnych, produktem regionalnym oraz turystyką kulinarną. Autor kilkunastu artykułów naukowych i analiz z zakresu form spędzania czasu wolnego, dziedzictwa kulturowego i zrównoważonego rozwoju. Publikował w: „Hospitality”, „Rynku Podróży”, „Hotelarzu”, „Wiadomościach turystycznych”, oraz w „Biokurierze” (turystyka kulinaria)
PANEL II
Animacja czasu wolnego w turystyce – zbędny dodatek czy konieczny element? – Dorota Nowak-Szymczyk Akademia Rainbow
Nikogo już nie dziwi oferta animacyjna resortu nad ciepłym morzem, coraz mniej też zadziwia w górskim pensjonacie. Mimo iż mogłoby się wydawać, że to rodziny z dziećmi będą szukać takiego miejsca na spędzenie wakacji, aby wypełniać czas wolny dodatkowymi atrakcjami, to jednak i ogromna grupa dorosłych wybiera na miejsce swojego wypoczynku taki obiekt, który zagwarantuje liczne animacje. Jak to więc jest, czy jesteśmy „skazani” na animację? Czy animacja zabija naszą kreatywność? Czy przez nią nawet na wakacjach nie mamy czasu dla siebie?
Dorota Nowak – Szymczyk – od 2011 roku trenerka w Akademii Rainbow. Pracę w turystyce rozpoczynała od animacji, kolejno zdobywała doświadczenie w branży pracując jako pilotka wycieczek oraz rezydentka. Egzaminatorka Polskiej Izby Turystyki, aktualnie pilotka incentive. Obecnie szkoli rezydentów, pilotów oraz odpowiada za program animacji sportowych w Rainbow. Pasjonatka fitnessu, Instruktor dyscypliny sportu-fitness (AWF Katowice), CA Yoga Instructor, Professional Fitness Aqua Instructor, Instruktor Pilates, szkoleniowiec Bodyshaping Academy. Instruktor pierwszej pomocy przedmedycznej (Emergency First Response, Wielka Brytania), absolwentka Uniwersytetu Medycznego oraz podyplomowych studiów menadżerskich.
Questing turystyka XXI wieku – Edyta Lenart, Prezes Zarządu Fundacji Questingu
Podczas wystąpienia dowiecie się, czym jest Questing, dlaczego nazywany jest turystyką XXI wieku. Poznacie także kondycję questingu w Polsce, największe projekty questingowe i najciekawsze questy w kraju (najczęściej odwiedzane).
Edyta Lenart – Prezes Ogólnopolskiej Fundacji Questingu. Certyfikowany trener questingu. Stworzyła blisko 200 ścieżek questingowych w kraju. Specjalista z ponad 10 – letnim doświadczeniem pracy w turystyce m.in. planowaniu i organizacji wizyt studyjnych również z zakresu questingu. Organizator eventów. Szkoleniowiec z zakresu obsługi ruchu turystycznego, obsługi klienta, planowania imprez turystycznych, konkurencyjności na rynku turystycznym.
„Parki rozrywki – ekspansja ekstremalnych wrażeń w Polsce”
Parki rozrywki to niewątpliwe jeden z najprężniej rozwijających się segmentów turystyki w ostatnich latach. Nieustannie rosnąca popularność tego typu atrakcji sprawia, że Polska z roku na rok zyskuje w oczach światowych ekspertów, a właściciele pozwalają sobie na wielomilionowe inwestycje.
Porozmawiajmy o tym jak to się wszystko zaczęło, a ekstremalne kolejki górskie i krainy z rodem bajek odmieniają rynek i kształtują potrzeby turystów…
- Jak rozwijała się branża parków w Polsce w ostatnich latach?
- Co sprawia, że ludzie coraz chętniej odwiedzają takie miejsca?
- Park rozrywki jako główny filar marketingowy gminy
- Jak zmienia się gmina po budowie parku?
- Ile kosztuje park rozrywki i skąd wziąć na to pieniądze?
- Co zrobić aby się wyróżnić?
Krystian Borkowski – Założyciel pierwszego w Polsce kanału o parkach rozrywki – Testing Attractions. Redaktor naczelny portalu Parkmag.pl. Prywatnie entuzjasta ekstremalnych przejażdżek.
PANEL III
„Myszką po mapie – nowoczesna turystyka w Internecie dla firm, miast i regionów” – Radosław Wierzbiński (Head Of Strategy Media Impact Polska) oraz Marcin Mroczko (redaktor naczelny Grupa OnetPodróże.pl)
Radek Wierzbiński – Strateg, ekspert ds. komunikacji cyfrowej, trener. Śledzi i wdraża trendy konsumenckie i reklamowe w strategie dla klientów Media Impact Polska. Dba też o rozwój programowy Impact Academy, rocznego projektu edukacyjnego dla polskich marketerów. Absolwent Chartered Institute of Marketing i Szkoły Strategii Marki, ukończył również m.in. stosunki międzynarodowe na UW oraz Mazowiecką Szkołę Trenerów. W chwilach wolnych instruktor salsy kubańskiej, słucha drum&bass, gra też i namiętnie ogląda piłkę nożną.
Marcin Mroczko – redaktor naczelny serwisów turystycznych w Onet.pl
Lubi podróżować do dużych miast. Po pracy, doskonali się w sztuce kiszenia koreańskiej kapusty kimchi i gotowaniu azjatyckich bulionów. Prowadzi kulinarnego bloga facetzprzepisem.com
Szkolenia dla branży turystycznej dofinansowane ze środków unijnych – nowa perspektywa – Kadry Turystyki – Radosław Szafranowicz- Małozięć
Weź udział w szkoleniach dla branży turystycznej dofinansowanych nawet do 80% ze środków unijnych! Skorzystaj z okazji doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności zawodowych dzięki projektom Unii Europejskiej. Zapraszamy na spotkanie informacyjne dotyczące możliwości otrzymania dofinansowania, nawet do 80% wartości kursów i szkoleń, dla podmiotów działających w branży turystycznej. Podczas spotkania dowiesz się, w jaki sposób pozyskać fundusze na doszkalanie siebie i/lub Twoich pracowników. Zaprezentujemy ofertę praktycznych kursów i szkoleń dedykowanych branży turystycznej, np. Wzrost sprzedaży w biurze podróży; E-marketing usług turystycznych; Sytuacje nagłe i awaryjne w turystyce; itd.
Dokładnie powiemy co, krok po kroku, trzeba zrobić, aby otrzymać dofinansowanie na rozwój kompetencji zawodowych właścicieli firm turystycznych oraz ich pracowników.
Radosław Szafranowicz-Małozięć – Prezes Zarządu Firmy szkoleniowo-doradczej Kadry Turystyki Sp. z o.o. Trener turystyki, realizujący projekty szkoleniowe dla wielu biur podróży.
WARSZTATY SALA KONFERENCYJNA nr 4.
Godz. 12.00 sala nr. 8
Jak pisać przewodniki przyszłości – Maciej Marczewski, Fundacja Ruszaj w Drogę
Nadeszła era Przewodników 2.0, które ułatwiają zwiedzanie, inspirują i pobudzają wyobraźnię. Nie kształtują ich nowoczesne technologie, ale emocje, prawa marketingu treści i techniki opowiadania historii.
90% dzisiejszych przewodników, turystycznych folderów, ulotek, map oraz internetowych relacji powiela te same błędy. Autorzy korzystają z zakazanych słów, bazują na przewodnikach z lat 60-tych i nie dostosowują się do postępującej, coraz bardziej ograniczonej wiedzy i percepcji turystów.
Naucz się, jak zostać twórcą Przewodników 2.0. Autorem, który w codziennej pracy wykorzystuje wiedzę o nieodwracalnych zmianach, jakie zaszły w ludzkim mózgu na skutek upowszechnienia Internetu i nowoczesnych technologii. Dowiedz się, jak tworzyć praktyczne i skuteczne treści, które trafią do typowego polskiego turysty. Zobacz, jak łatwo naprawić najczęściej powielane błędy, i jak tworzyć przewodniki pełne angażujących treści. Takie, które zachęcają turystów do powrotu i polecania znajomym miejsca, które promujesz.
Kasia i Maciej Marczewscy – twórcy największego blogu podróżniczego o Polsce i autorzy internetowych przewodników www.ruszajwdroge.pl – pokazują jak od 8 lat doskonalą warsztat pisarski i jak sprawili, że z ich porad korzysta milion turystów rocznie. Warsztaty na Globalnie poprowadzi Maciej Marczewski, który pokaże dziesiątki najlepszych i najgorszych przykładów z polskich przewodników. Opowie, jak dziś powinna wyglądać idealna publikacja turystyczna, broszura regionu, ulotka miasta, szlaku tematycznego i ich opisy w Internecie.
Maciej Marczewski – pasjonat, pozytywnie zakręcony na punkcie polskiej turystyki. Od 8 lat, wraz z żoną aktywnie zwiedza Polskę, sprawdzają, testują i opisują najciekawsze atrakcje turystyczne w kraju. Czytali, korzystali i oceniali setki map, folderów i przewodników po Polsce. Doskonale wiedzą jakie rozwiązania się sprawdzają i co doceni typowy polski turysta.
Pod marką „Ruszaj w Drogę!” stworzyli: Fundację promującą polską turystykę w Polsce www.fundacja.ruszajwdroge.pl, Klub – jedyny taki w Polsce cykl Prezentacji Podróżniczych o polskich regionach www.klub.ruszajwdroge.pl i największy blog podróżniczy o Polsce www.ruszajwdroge.pl.
W 2016 roku ich blog dociera do miliona turystów, zostaje wpisany do TOP10 blogów podróżniczych o największym potencjale marketingowym i ogłoszony drugim największym blogiem podróżniczym w Polsce. Ich podróże po Polsce obserwuje na co dzień ponad 20 tysięcy Fanów w mediach społecznościowych. Już w pierwszym roku działania ich Fundacja współpracuje z organizacjami turystycznymi z 16 polskich województw. Doceniają to jurorzy prestiżowego gdańskiego konkursu Tourism Trends Awards i ogłaszają Fundację Ruszaj w Drogę! „Debiutem Roku 2016”.
Marczewscy w Fundacji prowadzą 14 projektów dla polskiej turystyki: tworzą internetowe przewodniki ze sprawdzonymi pomysłami na wycieczki po Polsce, integrują działania promocyjne polskich województw, współpracują z polskimi organizacjami turystycznymi i samorządami oraz opowiadają o turystyce w audycjach radiowych i telewizyjnych.
SPOTKANIE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ O KIERUNKU TURYSTYCZNYM
Praca animatora, pilota wycieczek, rezydenta – czy to praca dla Ciebie? Akademia Rainbow Tours
Jeśli jesteś uczniem Technikum Obsługi Turystycznej i zastanawiasz się, jak połączyć wiedzę zdobytą w szkole z realizacją pasji podróżowania, przyjdź na spotkanie z Animacją Czasu Wolnego! Czy wiesz, że Twoja klasa może realizować taką specjalizację?
Animator czasu wolnego to osoba, która dba o przygotowanie i realizację programu animacyjnego dla gości. Wykorzysta też swoją wiedzę i umiejętności:
– w firmach zajmujących się organizacją i obsługą ruchu turystycznego oraz animacją czasu wolnego: w biurach podróży, hotelach, domach kultury, agroturystyce, punktach informacji turystycznej, stowarzyszeniach i organizacjach zajmujących się wspieraniem i rozwojem turystyki, hotelarstwa i gastronomii zarówno w Polsce, jak i na terenie całej Unii Europejskiej;
– w urzędach administracji państwowej na stanowiskach związanych z organizacją i promocją turystyki;
– w firmach cateringowych, restauracjach i obiektach bazy noclegowej (zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, czy lotnicza).
Animator prowadzi zajęcia dla dzieci i dorosłych, organizuje mini disco, gry i zabawy rekreacyjne, waterpolo, aqua aerobik, show tematyczne, stretching, gry terenowe, zajęcia taneczne, prowadzi wycieczki, dba o dobre relacje z gośćmi, wspiera innych pracowników obiektu i wykonuje wiele innych zadań.
Dowiedz się, jak zdobyć dodatkową wiedzę i umiejętności, aby osiągnąć sukces zawodowy w branży turystycznej
SPOTKANIE Z KADRĄ PEDAGOGICZNĄ SZKÓŁ O KIERUNKU TURYSTYCZNYM
Akademia Rainbow Tours
Dostępne analizy wykazują, że w zawodzie „pracownik biura podróży” i „organizator obsługi turystycznej”, do którego przygotowywani są uczniowie techników turystycznych, już brakuje ofert pracy dla absolwentów, szczególnie na rynkach lokalnych, na których większość absolwentów jest skłonna szukać pracy w pierwszej kolejności. W efekcie tego wielu absolwentów tego kierunku znajduje się w rejestrach urzędów pracy lub nie podejmuje pracy w zawodzie.
Przyjęcie specjalizacji, np. Animacja Czasu Wolnego, w ramach istniejącej podstawy programowej Technika Obsługi Turystycznej pozwoli zmodyfikować kształcenie zgodnie z trendami rynku pracy, wykorzystując przy tym optymalnie potencjał i doświadczenie szkoły, jej bazę dydaktyczną i kadrę pedagogiczną. Zapraszamy nauczycieli przedmiotów zawodowych w TOT do zapoznania się z koncepcją realizacji takiej specjalizacji realizowanej w szkołach pod patronatem Rainbow, możliwości skorzystania z wypracowanych rozwiązań i dobrych praktyk.